GRID Autosport już na początku wakacji!

Codemasters rozwiał wszystkie wątpliwości co do opublikowanego niedawno teasera na ich kanale YouTube. Następcą GRIDa 2 będzie GRID Autosport.

Ta część jest tworzona z pomocą wskazówek od profesjonalnych kierowców i ekspertów magazynu Autosport, oraz z uwzględnieniem uwag od graczy poprzednich części tej serii. GRID Autosport oferuje 5 różnych trybów: Touring, Endurance, Open Wheel, Tuner, Street oraz prawdziwe tory wyścigowe (potwierdzone: Hockenheim, Sepang, Jarama i Yas Marina). Łącznie będzie można zwiedzić 22 lokalizacje i ścigać się na 100 różnych trasach. Pojazdy są podzielone na kategorie ściśle związane z wspomnianymi wcześniej dyscyplinami, od samochodów turystycznych po bolidy jednomiejscowe.

Gra skupia się tym razem na bardziej autentycznych wrażeniach z jazdy, model prowadzenia ma być dokładniejszy i bardziej realistyczny od Race Driver: GRID. Ponadto nasz samochód, oprócz wizualnych uszkodzeń, może teraz doznać usterek mechanicznych jak np. gubienie przełożeń skrzyni biegów. Kolejnymi zapowiadanymi funkcjami jest: team radio w postaci VoIPa, rozmycia detali wnętrza pojazdu i boków pola widzenia dające poczucie prędkości oraz oczywiście przywrócenie widoku z kokpitu. Zachowanie sztucznej inteligencji będzie uzależnione od typu wyścigu w którym bierzemy udział.

Tryb Multiplayer będzie wspierany przez RaceNet, na którym co tydzień, już od premiery gry, pojawiać się powinny nowe wyzwania dla społeczności. Deweloperzy mówią także o wprowadzeniu zupełnie nowej funkcji – RaceNet Racing Clubs, aby umożliwić rywalizację Online pomiędzy wirtualnymi zespołami.

Dla osób niezainteresowanych funkcjami sieciowymi, gra daje możliwość poprowadzenia kariery profesjonalnego kierowcy wyścigowego, w czasie której będziesz mógł zmieniać dowolnie zespół, dostawać wypłaty od swoich sponsorów oraz ogrywać rywali wspólnie ze swoim team matem. Gracz nie musi uczestniczyć we wszystkich dyscyplinach wyścigowych, jeśli jesteś fanem wyścigów Open Wheel nic nie stoi na przeszkodzie, abyś rozgrywał wyzwania właśnie tylko tego typu. Przed każdym wyścigiem będziesz miał szansę potrenować na torze i walczyć o pozycję startową w kwalifikacjach.

Niestety, nowego projektu nie możemy nazwać symulatorem pokroju rFactora, maksymalna liczba okrążeń jest limitowana do poziomu 20 kółek, a najdłuższe wyścigi Endurance (wraz z występowaniem cyklu dnia i nocy) będą trwały do 40 minut. Nie będziemy także mieli okazji pościgać się przy zmiennych warunkach pogodowych.

W kwestiach technicznych „Mistrzowie Kodu” mówią o skupieniu się przede wszystkim na platformie PC, a nie na nowych konsolach, tak jak jest to w przypadku wielu innych producentów, obsłudze 3D Vision oraz teksturach w rozdzielczości UltraHD (ciekawe jak z to będzie z rozmiarem tej gry). Do premiery zostało już niewiele czasu, GRID Autosport pojawi się na półkach 27 czerwca tego roku na komputery i starą generację konsol (X360, PS3).

Marcin Kulczak